Monday, January 26, 2009

Tahniah YB2 UIAM 08/09

assalamualaikum w.b.t...
22 Januari 2009, telah melakarkan satu lagi sejarah buat mahasiswa UIAM apabila wat kali ke-10 nya, barisan Pro-Mahasiswa kembali lagi mewarnai dan mewarisi barisan kabinet MPP UIAM. saya turut berada di dalam dewan (experimental hall) ketika keputusan diumumkan oleh Dato Hamidon..berdebar2 perasaan saya kali ni..rs macam nak terkeluar jantung..debaran sgt terasa mungkin kerana, kwan baik saya sendiri yg masuk bertanding kali ini.

daripada 16 kerusi yg dipertandingkan di Gombak, Pro-mahasiswa berjaya membolot 9 kerusi..4 kerusi pula dibarisi oleh calon pelajar2 antarabangsa. 1org calon daripada PKPIM,10rg daripada pro-aspirasi,dan 10rg lagi merupakan calon bebas.

daripada pengamatan saya, saya merasakan piliharaya kali ini agak hambar..ini kerana peratusan pelajar yang mengundi adalah kurang berbanding tahun lepas..pelajar2 juga kurang tahu bahawa hari ini adalah hari untuk mengundi..perang2 poster juga tidak kelihatan di kulliyyah2..Hal ini mungkin kerana, ramai dikalangan pelajar yg telah pulang ke kampung, atau mungkin kerana pelajar2 UIAM sudah kurang berminat utk ambil tahu tntg 'politik kampus'??di manakah salah dan silapnya??

alhamdulillah, walaubagaimanapun, semuanya berjalan dengan lancar..tiada peristiwa2 seperti tragedi berdarah sepertimana tahun lalu. pilihanraya kali ini boleh dikatakan berjalan dalam keadaan yg lancar tanpa sebarang masalah yg timbul.

jadi, pesanan saya kepada YB2 baru, jalankanlah tugas dengan sebaiknya..amanah yg dipikul bukanlah utk mengejar 'glamour' semata2..bukan juga hanya utk mengejar 'sijil MPP' semata2..tetapi ketahuilah hakikatnya bahawa amanah dan tanggungjawab ini perlu dilaksanakan dengan sebaiknya..walau pihak mana pun yg menang, anda adalah pemimpin yg dipilih oleh pelajar UIAM di kuliyyah masing2..dan pelajar2 UIAM memberi kepercayaan sepenuhnya kepada anda bagi memperjuangkan kebajikan mereka di bumi UIA..harapan saya kepada YB2 baru, 'be strong!, be positive!' tabahkan hati, kuatkan kesabaran, pasti ada kemanisan menanti dihadapan anda..ma'annajah 'alaikum..all the best!!mabruk!!!ingatlah YB bukanlah Yang Berhormat, tetapi seorang Yang Berkhidmat!!:)

dibawah disertakan keputusan penuh pilihanraya kampus UIAM 08/09

KULLIYYAH OF ECONOMICS AND MANAGEMENT SCIENCES
MOHD FAHMI – 984 VOTES (WON)
NURUL AIN NAJWA – 490 VOTES
MOHD SOFIYUSSALAM JOHARI – 964 VOTES (WON)
MUNIRAH BT DAMANHURI – 917 VOTES
SHARIFAH NAZIRAH – 454 VOTES

AHMAD IBRAHIM KULLIYYAH OF LAWS
AHMAD MUKHLIS MANSOR – 1052 VOTES(WON)
MASHITAH BT IBRAHIM– 775 VOTES (WON)
MOHD ZAKWAN –556 VOTES
MOHD FAISAL BIN AZIZ VOTES- 590KULLIYYAH OF

ENGINEERING
NOR HANI – 699 VOTES
MOHD KAMARUL HELMI BIN MOHD NAWAWI – 1416 VOTES (WON)
MUHAMMAD FIRWAN – 1391 VOTES (WON)

KULLIYYAH OF ISLAMIC REVEALED KNOWLEDGE AND HUMAN SCIENCES
ABD SHUKUR – 1076 VOTES
NORAINI MD DIN – 1661 VOTES (WON)
HAZWANI – 724 VOTES
ZATIL – 2060 VOTES (WON)

KULLIYYAH OF ARCHITECTURE AND ENVIRONMENTAL DESIGN
MOHD FARIZ – 414 VOTES (WON)
MOHD AZWAN – 445 VOTES (WON)
KHAIROL – 367 VOTES
AFIZAN – 380 VOTES

KULLIYYAH OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY
MOHD AZIZAT – 257 VOTES
MOHD HAIRUL ZAIM - 315 VOTES (WON)
SHARIFAH UMMU KALTHUM – 324 VOTES (WON)

0 comments:


Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Construction. Powered by Blogger